Samorządowe Przedszkole nr 143

Ćwiczenia logopedyczne

ponad 5 lat temu
Szanowni Państwo
Poniżej umieszczam kilka materiałów do ćwiczeń, które można wykorzystać do wspólnej zabawy z dzieckiem. Są to ćwiczenia ogólnorozwojowe dla wszystkich dzieci, niezależnie od wad wymowy czy innych trudności. 
1. Cienie wielkanocne: Należy wydrukować  i rozciąć obrazki. Kolorowe zajączki układamy w szeregu, a cienie w rozsypance. Zadaniem dziecka jest dopasować identyczne ilustracje. Tak samo robimy z drugim rzędem. Ćwiczymy tutaj koncentrację, uwagę, analizę i syntezę wzrokową. 
2. Dorysuj drugą połowę: Należy wydrukować ilustrację. Zadaniem dziecka jest odwzorować symetrycznie obrazek. Można mu pomóc, być może zadanie może okazać się trudne, ale jest kilka obrazków, więc można wybrać na początek najprostszy i trenować.  Ćwiczymy tutaj grafomotorykę, odwzorowywanie, analizę i syntezę wzrokową, koncentrację. (np. 1 obrazek dziennie)
3. Historyjka obrazkowa - Koszyczek Wielkanocny. Wysyłam Pani dwie wersje - biało-czarną i kolorową. Należy wydrukować i rozciąć obrazki, poukładać je w szeregu jednak w przypadkowej kolejności. Zadaniem dziecka jest prawidłowe ułożenie historyjki od początku do końca. Następnie chłopiec opowiada (państwo pomagają mu mówiąc bardzo powoli i wyraźnie, wskazując palcem na ilustracji to, o czym własnie mówicie) po kolei co widzi na ilustracji. Na koniec w pierwszej wersji może całą historyjkę pokolorować, mamy wtedy dodatkowe ćwiczenie ręki, dodatkowo ćwiczenia linearnego przetwarzania czasu - czyli co było na początku, co na końcu.
4. Szeregi Wielkanocne - należy wydrukować i rozciąć obrazki. Posegregować każde osobno z każdego szeregu (czyli w linii poziomej). Układamy obrazki w przypadkowej kolejności. Zadaniem dziecka jest ułożyć ilustracje np. od najmniejszej do największej ( w nast. ćwiczeniu może być na odwrót), od najjaśniejszego-do najciemniejszego (innym razem na odwrót), od namniej zapełnionego koszyczka do najwięcej itd. 
5. Pary - zadaniem dziecka jest odnalezienie jednej pary spośród 9 pisanek znajdujących się na ilustracji.
6. Pisanki po sznurku - zadaniem dziecka jest odnalezienie pisanki przypisanej do konkretnego koloru, a następnie pokolorowanie jej.
Nie trzeba oczywiście tych wszystkich zadań robić od razu. W zależności od czasu i możliwości można sobie dobierać ćwiczenia tak, aby udało się zmotywować dziecko do pracy. 
Życzę zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych.
logopeda
Patrycja Buś
 
 
Po kliknięciu w link plik pdf zapisze się automatycznie